Bestuursinformatie

24 september 2021


Van het bestuur  

Wij willen de nieuwsbrief starten met het trieste nieuws dat twee zeer gewaardeerde oudleden ons zo vlak na de zomer zijn ontvallen; Adri Breuker (zie ook necrologie op de website) en Els van Breukelen. Wij wensen de nabestaande heel veel sterkte toe bij het verwerken van dit verlies.

Na de zomervakantie is het nazomertennisseizoen gestart met een fantastische barbecue en leuke activiteiten georganiseerd door de jeugdcommissie. De evenementencommissie heeft samen met andere vrijwilligers een waanzinnige buitenbar gemaakt die we het hele jaar door kunnen gaan gebruiken. Als straks de wintercompetitie begint hebben we een mooie koek en zopie tent en als we dan weer langzaamaan toeleven naar het voorjaar kunnen van koek en zopie weer over naar de bar. Een van de zaken die we als bestuur tijdens de barbecue hebben willen benadrukken is de vraag naar vrijwilligers. Wij zijn een vrijwilligersvereniging en ons bestaan hangt mede af van deze vrijwilligers. In de nieuwsbrief vind je daarover nog nadere informatie vanuit de barcommissie. Lees dit aandachtig door en meld je aan.

Na de barbecue hebben we de clubkampioenschappen gehouden. Deze zijn met vereende krachten georganiseerd door de technische- en jeugdcommissie, waarvoor wederom onze hartelijk dank. Wij feliciteren de nieuwe clubkampioenen van harte met dit mooie resultaat.

Als gevolg van het drukke najaar seizoen zal er dit jaar helaas geen Oit en Tois toernooi worden georganiseerd. Natuurlijk hopen we dat we in 2022 weer volop kunnen tennissen gedurende het jaar en dat we ook weer het Oit en Tois toernooi kunnen organiseren. Hoe eerder we de planning rond hebben hoe betere we de toernooien in kunnen passen in de competitieschema’s. Uiteraard zoeken we vrijwilligers voor het organiseren van dit toernooi, dus meld je aan.

Aankomende dinsdag 28 september komt het bestuur bijeen voor de voorbereiding op de nog te houden Algemene Ledenvergadering voor de afsluiting van het tennisjaar 20202. Na het overleg zullen wij jullie informeren over de definitieve datum, de agenda en de stukken. In ieder geval zal een (wettelijke) wijziging van de statuten op de agenda staan. Deze zullen wij jullie uiteraard ruim van tevoren toesturen.

Tot slot wille wij als bestuur jullie aandacht vragen voor de nieuwe maatregelen die vanaf zaterdag 25 september ingaan. Daarover vind je in deze nieuwsbrief nadere informatie onder het kopje Corona update. Lees dit aandachtig door.  

Nieuws van de barcommissie  

Uit mijn mails in afgelopen weken, hebben de meesten wel meegekregen dat de bar weer draait en dat er weer bardiensten uitgevoerd moeten worden. Vrijwilligerswerk is een verplicht onderdeel van je lidmaatschap, als je geen deel bent van een van onze commissies betekent dit dat je verplicht bent een aantal bardiensten te verzorgen. In een normaal jaar is de verwachting 2-3 diensten van 3 uur per jaar. Jeugdleden en 75+ hebben deze verplichting niet. Iedereen vanaf 16+ mag echter helpen wanneer ze willen. Ouders van jeugdleden worden verzocht om ook een bardienst te doen. Inschrijven voor de bardiensten kan via de KNLTB-app of "Mijn club" via onze website. Mocht je jezelf niet inplannen dan word je als je de verplichting hebt op een bepaald moment ingepland. Er zijn nauwelijks barcoördinatoren meer, het gevolg daarvan is dat iedereen "zelfstandig" de bardiensten zou moeten kunnen uitvoeren. Mijn verwachting is dat de meeste zaken zodanig versimpeld zijn dat dit ook zou moeten kunnen. Hierbij hoort ook het openen en sluiten van de bar, waarvoor de sleutel van de keukendeur en sleutelkastje in de keuken nodig is. Deze hangt zinskort in een kluisje in de kantine waarvoor je een code ontvangt als je moet sluiten of openen. Om iedereen de basiskennis voor het draaien van de bardienst te geven, zijn er kortgeleden een aantal uitlegavonden geweest. Deze zijn gecommuniceerd via pushberichten berichten van de KNLTB-app (we communiceren vaker via die weg, maar merken dat niet iedereen die optie heeft aan staan). Mocht er behoefte zijn aan extra uitlegmomenten meld je dan even bij de [email protected]  

Plastic Statiegeld Flesjes

Wij worden ook geconfronteerd met het afgelopen zomer ingevoerde statiegeld op plastic flesjes. Bij ons zijn dit o.a. flesjes AA, Gatorade en water. Dit statiegeld wordt aan ons doorberekend door de leverancier en moeten wij ook weer door berekenen aan jullie. De prijs van het plastic flesje is of wordt daarom binnenkort verhoogd. Wij hebben geen verplichting om de flesjes retour te nemen en als bar zijn we niet in staat om het statiegeld te retourneren bij ingeleverde flesjes. Jullie mogen de flesjes dus meenemen en inwisselen bij de supermarkt of ander inzamelpunt. We hopen echter dat jullie ervoor kiezen om de flesjes op het park te deponeren in de statiegeldcontainer. Dit is de bruine container met oranje deksel welke op dit moment op het terras staat.

Wij leveren de flesjes dan in bij onze leverancier en het statiegeld draagt bij aan de geplande investering voor LED-baanverlichting. Dus door jullie flesjes, mogen ook de flesjes van thuis zijn, in de container te deponeren ondersteun je de investeringsplannen van de club! Gooi a.u.b. niks anders dan de plastic flesjes in de container. Als de ingeleverde zakken met flesjes niet schoon zijn, overig afval bevatten, ontvangen we geen statiegeld en moeten we zelfs een boete betalen voor de schoonmaak van de flesjes. 

Het innen van het statiegeld klinkt als een mooie bijdrage aan de verenigingskas. Het is echter ook weer een extra taak. De container moet worden geleegd en overig afval verwijderd, de flesjes moeten in speciale zakken en deze moeten gelabeld en vervolgens geadministreerd worden. We hopen op iemand die ons hierbij wil helpen (een korte klus voor of na je les, of tijdens het kijken naar de lessen van je kind). Interesse, meld je dan om dit ver te bespreken bij [email protected]  

Grote Club Actie 

Uiteraard doen wij hier met onze tennisvereniging aan mee. De loten kosten € 3,00 euro per stuk waarvan 80% naar onze club gaat. De lotenboekjes zijn uitgedeeld aan onze tenniskids door D&W.  Onze jeugdleden gaan langs de deuren bij buren, familie en vrienden om zoveel mogelijk loten te verkopen. Maar ook als er geen jeugdlid bij je langskomt, kunnen er TVW Grote Club Loten loten worden gekocht! Een digitaal lot kopen kun je via deze link: clubactie.nl/lot. Op deze website vult de koper zelf zijn naam, adres, email en bankrekeningnummer in.  

Ben jij iemand met een eigen bedrijf die onze club wil sponsoren dan kan er dit jaar ook een Superlot verkocht worden. Het Superlot vertegenwoordigt 50 reguliere loten en kost dus 150 euro. Dat betekent 120 euro voor onze vereniging! Met elk verkocht Superlot maakt onze club ook kans op het Grote Clubfeest t.w.v. 5.000 euro. Het lot kan via eenmalige machtiging worden betaald. De koper ontvangt na aankoop een symbolisch Superlot, plus 50 loten.  Als er concrete interesse is of je hebt hulp nodig bij de verkoop van een superlot, neem even contact op met Remmy Drost. 

Clubkampioenschappen

Het was even schakelen, zo vanuit de zomervakantie de drukte van clubkampioenschappen in. De organisatie was dit jaar hier en daar wat improviseren, maar we hebben er met elkaar weer een prachtig evenement van gemaakt. Mede dankzij de tropische aankleding van het park en de gezellige BBQ in het voorweekend! Bedankt evenementencommissie!   Hierbij de finalisten van 2021.  

Dames Dubbel 6 en Hoger 1 Remmy Drost Simone Glebbeek 2 Wilna Boon-Piorunek Karin van 't Hoenderdaal

Dames Dubbel 7 1 Brenda Boekhout Carlijn Schouten 2 Sandra van Berkel Erna Schallig-Bensdorp

Dames Dubbel 8/9 1 Ellis Geusebroek 1 Ilona Klooster Debby Nansink 2 Hanneke van der Eijnden 2 Loes Nijssen Lieke Van Schie 

Heren enkel 5 en Hoger Heren Dubbel 5 en Hoger 1 Wesley van Berkel 1 Bram Fokke Ralf van Hal 2 Davey Bergers 2 Peter Bijvoet Chris Schobel

Heren Enkel 6 1 Jerry van der Horst 2 Hessel Meijer

Heren Enkel 7 Heren Dubbel 7 1 Randy Bais 1 Daniël Hoopman Yalcin Karacadal 2 Daniël Hoopman 2 Eppo Janssen Hessel Meijer

Heren Enkel 8/9 Heren Dubbel 8/9 1 Wesley Sterk 1 Jake Brussaard Wesley Sterk 2 Sjoerd Plantinga 2 Thom Stach Thyn Stach

Gemengd Dubbel 7 1 Mohamed Khiyaoui Jolande Pals-Kreunen 2 Yalcin Karacadal Carlijn Schouten

Meisjes Enkel 11-17 Meisjes Dubbel 11-17 1 Alyssa Visser 1 Mare Janssen Alyssa Visser 2 Fiene Meijer 2 Indi Hunter Maud van Someren

Jongens Enkel 11 t/m 17 Jongens Dubbel 11 -17 1 Finn Swidde 1 Stijn Schöbel Finn Swidde 2 Joén Suni Melgar 2 Maarten Richards Robin de Wit

Groen Groen Dubbel 1 Birk Kremers 1 Birk Kremers Julius de Vries 2 Amy Hunter 2 Amy Hunter Annika Swidde

Oranje 1 Mika Betram & Laurie Meijer 2 Julian de Vries

Rood 1 Lauren de Vries 2 alle rode tenniskids  

Najaarscompetitie

Heerlijk, het gewone tennisleven is weer op gang gekomen. Op 12 september zijn we met de KNLTB najaarscompetitie begonnen. Dit najaar doen we met 25 teams mee! De jeugd heeft in de maanden mei & juni nog een verlate voorjaarscompetitie kunnen spelen, maar voor de senioren heeft de competitie een jaar lang platgelegen. Alle deelnemers heel veel plezier en succes komende weken! Voor degene die ook graag vrijspelen; de competitie is op dinsdagochtend, vrijdagavond, zaterdag en zondag tot en met 31 oktober. De benodigde competitiebanen staan gereserveerd in de Clubapp en in de agenda. Dus via de Clubapp is het goed zichtbaar wanneer er wel vrijgespeeld kan worden op deze dagen / uren.   

Belangrijke data voor de jeugd

We gaan er weer een sportief en gezellig najaar van maken voor de jeugd! Vanuit de jeugdcommissie zijn we nog druk met de invulling, maar voor nu eerst de data voor in de agenda's.  

  • Zaterdag 18 september start verkoop Grote Club Actie Loten
  • Vrijdag 29 oktober gevulde loten-boekjes Grote Club Actie Loten inleveren bij D&W of in de brievenbus op Legerzoom 57 in Koog aan de Zaan
  • Zaterdagavond 6 november Halloweenfeest/ Rood – Oranje -Groen – Geel
  • Vrijdagavond 26 november Pietencircuit
  • Zaterdagmiddag/ -avond 17 december Kerstgala
  • Zondag 9 januari Oliebollentoernooi/ 2-generatie toernooi voor alle leeftijden  

Op zoek naar sponsoren voor een spectaculair Halloween tennisfeest voor de jeugd

Vanuit de jeugdcommissie hebben we een leuk idee!  We willen graag een Glow-in-the-Dark tennisfeest te organiseren rondom Halloween. Dit kunnen wij deze keer niet met eigen middelen. We moeten hier een professioneel bedrijf voor inhuren. Om dit feest mogelijk te maken, zijn wij op zoek naar sponsoren! Wie wil een mooie bijdrage leveren om dit feest te bekostigen? De eerste sponsoren zijn al binnen; on trainersduo D&W en fysiotherapiepraktijk Koog Zaandijk. Wie volg? Bij interesse graag voor 8 oktober een mail naar [email protected] of telefoontje naar Remmy Drost 06-20021026   Alvast super bedankt namens de jeugd van TVW.    

CORANA UPDATE

Het kabinet heeft op de persconferentie aangekondigd dat de 1.5 meter regel vanaf zaterdag 25 september losgelaten kan worden. Maar om de verspreiding van het virus verder te beperken en de zorg toegankelijk te houden is wel een aantal voorwaarden van toepassing. Voor alle horeca inclusief sportkantines geldt vanaf 25 september dat toegang alleen mogelijk is met een coronatoegangsbewijs. Dit geldt voor iedereen van 13 jaar en ouder die de kantine betreedt. Buiten, waaronder het terras, is een coronatoegangsbewijs niet nodig. Tennisvereniging Westzijderveld is verplicht dit te controleren. Als we dit niet doen lopen we het risico op een boete en mogelijk zelfs sluiting van onze faciliteiten. Dus als je naar de vereniging komt en je gebruik wilt maken van de kantine, neem dan (voor de zekerheid) je Coronatoegangsbewijs (QR-code, een officiële negatieve Corona test niet ouder dan 24 uur of een bewijs dat je Corona gehad hebt) en een legitimatie mee en toon deze als hierom gevraagd wordt. Om ervoor te waken dat de (bar)vrijwilligers worden geconfronteerd met leden of gasten die (liever) geen bewijs willen tonen hanteert de vereniging vanaf 25 september het principe dat alle consumpties buiten op het terras genuttigd moeten worden. Zo is iedereen nog steeds van harte welkom op ons complex én voldoet de vereniging aan de regels zoals die voor de Horeca en sportkantines gelden! Wil je toch je consumptie binnen nuttigen, dan moet je je Coronatoegangsbewijs tonen! De ingang naar de toiletten en de kleedkamers zijn vanzelfsprekend voor iedereen bereikbaar zonder Coronatoegangsbewijs. Je kunt hiervoor de officiële ingang gebruiken, dus niet via de terrasdeuren! Op deze manier hopen we de situatie zo soepel mogelijk te houden en voorkomen we onaangename momenten voor leden en vrijwilligers. Deze regels zijn standaard en zullen, in principe, ook bij de clubs gelden waar uitgespeeld wordt. Vergeet dus je coronatoegangsbewijs en je legitimatie niet mee te nemen als je de kantine wilt betreden. Het bestuur spreekt het vertrouwen uit dat door een en ander zo uit te voeren, we het uitvoerbaar en aangenaam voor jullie en de vrijwilligers houden.   

Nieuwscategorieën